Presentació
L’AMPA és l’Associació de Mares i Pares d’Alumnes de l’escola La Sèquia. Es tracta d’una associació sense ànim de lucre que té com a objectiu principal participar, contribuir i ajudar en el bon funcionament del centre i la millora de la vida escolar. Per aconseguir-ho:
- Col.labora amb l’equip docent en el bon funcionament de l’escola.
- Participa en el Consell Escolar del centre.
- Ofereix i gestiona els següents serveis:
- Matiner
- Menjador
- Activitats extraescolars.
- Casals d’estiu (juny, juliol i setembre) oberts a la ciutat.
- Compra i distribució dels llibres requerits per l’escola en cada curs.
- Organitza esdeveniments i actes per afavorir la relació entre les famílies, i també amb l’escola.
- Promou activitats per col.laborar amb projectes solidaris.
- Representa l’escola a la FAPAC.
- Gestiona les assegurances de les famílies sòcies de l’AMPA:
- FAPAC: responsabilitat civil i activitats fora horari lectiu.
- Extraescolars que participen en les lligues promogudes pel Consell Esportiu del Bages.
- Gestiona de manera clara i transparent els ingressos i les despeses de l’associació.
L’AMPA és possible gràcies a l’esforç i dedicació de les famílies. La vostra col.laboració serà molt benvinguda, i podeu fer-ho:
- Participant en les reunions obertes a totes les famílies de l’AMPA (mensualment, si les condicions ho permeten).
- Integrant-vos (en el grau que les vostres possibilitats us ho permetin) en alguna comissió de treball.
- Aportant idees i propostes a junta.ampalasequia@gmail.com.
Us hi esperem amb els braços oberts! Amb vosaltres, anem a més!!!
Assemblea General
L’Assemblea General de l’AMPA és el màxim òrgan de decisió de l’associació. Anualment celebra l’assemblea general ordinària entre els mesos d’octubre i novembre, per:
- Presentar el projecte i les novetats del curs vigent.
- Informar sobre les quotes i l’estat de comptes de l’associació.
- Explicar les activitats que organitza l’AMPA.
- Renovar i/o aprovar els càrrecs de president/a, secretari/ària i tresorer/a, si correspon.
A més, es poden convocar assemblees extraordinàries per assumptes rellevants que així ho requereixin.
La Junta
És l’òrgan que dirigeix, administra i representa a l’AMPA. En condicions normals es reuneix obertament, un cop al mes, a la biblioteca de l’escola, amb tots els pares i mares de l’associació que vulguin assistir-hi. Està formada pel/per la president/a, secretari/ària, tresorer/a i els/les vocals que representen les diferents comissions de treball (extraescolars, llibres, matiner, menjador, festes, delegades, comunicació i butlletí).
Quota
La quota anual de l’AMPA per al curs 2020/21 és de 30 euros per família. Aquest pagament permet a l’associació seguir funcionant com a AMPA, en benefici dels alumnes i de la pròpia escola.
El pagament d’aquesta quota permet (és requisit imprescindible):
- Inscriure’s en les activitats extraescolars gestionades per la pròpia AMPA.
- Participar en la compra col.lectiva dels llibres requerits per l’escola en cada curs.
- Fer ús del servei matiner.
- Gaudir de monitoratge gratuït en determinades reunions col.lectives de pares amb el professorat.
- Gaudir de preus més econòmics en els casals d’estiu o festes i esdeveniments organitzats per l’AMPA.