Descripció de les extraescolars

Anglès (educació infantil)
Amb els petits es treballa a base de jocs i repeticions, sempre amb classes 100% en anglès. S’aniran introduint instruccions bàsiques a cada classe i repetint les anteriors, i es demanarà als nens i nenes que responguin també en anglès. L’objectiu en aquest nivell serà la familiarització amb la llengua de forma lúdica.
Activitat organitzada i monitoritzada per: Escola d’anglès Mind the Gap
 
Anglès (educació primària)
Immersió en anglès mitjançant una metodologia dinàmica, divertida i lúdica, on els nens aprendran sense adonar-se que estan fent classe. S’introduirà gradualment vocabulari i es faran exercicis d’expressió oral.
Activitat organitzada i monitoritzada per: Escola d’anglès Mind the Gap
 
Bàsquet
Aprendre les normes bàsiques del bàsquet i transmetre els valors del treball en equip, l’esportivitat i la companyia entre companys i també amb els rivals. Es treballen tant les tècniques individuals (bot, passada i tir) i les tàctiques bàsiques (defensa i atac).
Equipament: Escola La Sèquia.
Lliga: en funció del nombre d’inscrits i de la voluntat de les famílies.
Activitat organitzada i monitoritzada per: Associació Esportiva de la Salle Manresa
 
Beisbol
Ajudar a nens i nenes a aprendre a jugar en grup mitjançant la pràctica del beisbol, i posar en joc l’aprenentatge de les habilitats de llançar, agafar, batre, córrer bases, lliscar i pensar .
Equipament: Escola La Sèquia.
Lliga: en funció del nombre d’inscrits i de la voluntat de les famílies.
Activitat organitzada i monitoritzada per : Beisbol Club Manresa
 
Bike kids
És la primera escola de ciclisme del Bages per a nens/es a partir de 5 anys. L’objectiu de l’extraescolar és que els nens/es aprenguin a anar en bicicleta (es treballaran aspectes com l’equilibri, conducció, pedalar i frenar) i fomentar el món del ciclisme des de petits.
Material necessari per a realitzar aquesta extraescolar és: bicicleta, casc, roba esportiva i bambes.
Activitat organitzada i monitoritzada per: Bike Kids
 
Ceràmica
Treball artístic i sensorial a través de l’argila. Els inscrits aprendran tècniques per a moldejar i crear peces artístiques i d’utilitat úniques. Es començarà amb tècniques bàsiques com el xurro, la bola i la planxa. Es descobriran mètodes d’esmalt i pigmentació.
Equipament: Escola La Sèquia.
Activitat organitzada i monitoritzada per: El Taller del Bosc
 
Ciència
L’objectiu d’aquests tallers és que els alumnes descobreixin d’una manera pràctica i apassionant el perquè dels enigmes que amaga el nostre planeta i dels fenòmens que experimenten en el seu dia a dia, encara que no se n’adonin. Són tallers absolutament pràctics, en què cada alumne fa els experiments, amb l’explicació i la guia del professor. Alguns exemples d’experiments són: el minisubmarí pescador, la cambra fosca, fem hologrames o el periscopi.
Activitat organitzada i monitoritzada per: Acadèmia Explora
 
Circ
L’activitat de màgia consta de la introducció a diferents tipus de malabars, pilotes, masses, aros, diàbolo, dèbil stick, carioques… així com la construcció i manipulació d’aquests. Es treballa l’equilibri i la psicomotricitat amb diferents jocs així com el treball en equip i la pròpia realització d’un mateix.
Activitat organitzada i monitoritzada per: companyia Chiffleurs
 
Dibuix artístic
Fomentar la creativitat a partir de l’expressió graficoplàstica. Estimular els nens i nenes a la descoberta del món gràfic, plàstic i visual. S’experimentarà amb diferents textures, es treballaran diferents mètodes i tipologies de pintura. S’aprofitarà aquesta activitat com a via d’expressió artística i com a mitjà de comunicació.
Equipament: Escola la Sèquia.
Activitat organitzada i monitoritzada per: El Taller del Bosc
 
Esports
Iniciació i pràctica de diverses disciplines esportives com el futbol, hoquei, tennis, bàdminton, bitlles catalanes, mini bàsquet, voleibol…
Activitat organitzada i monitoritzada per: Consell Esportiu del Bages
 
Futbol sala
Aprendre les normes bàsiques del futbol i transmetre els valors del treball en equip, l’esportivitat i la compania entre companys i també amb els rivals. Es treballen tant la tècnica individual (passades, xut i dribbling) com la tàctica bàsica (defensa i atac).
Equipament: Escola La Sèquia.
Lliga: en funció del nombre d’inscrits i de la voluntat de les famílies.
Activitat organitzada i monitoritzada per: Consell Esportiu del Bages
 
Gimnàstica (educació infantil)
Iniciació a la gimnàstica, amb circuits psicomotrius per desenvolupar les aptituds motrius i tenir les eines necessàries per començar la pràctica de la gimnàstica.
Activitat organitzada i monitoritzada per: Club de Gimnàstica Egiba
 
Gimnàstica (educació primària)
Desenvolupar les actituts per la pràtica de la gimnàstica amb exercicis variats, posant èmfasi en l’aprenentatge de sortides, entrades i coreografies. Les pautes per adquirir l’elasticitat necessària pels moviments será una part important d’aquesta activitat.
Activitat organitzada i monitoritzada per: Club de Gimnàstica Egiba
 
Handbol
Aprendre les normes bàsiques de l’handbol i transmetre els valors del treball en equip, l’esportivitat, la companyia entre companys i també amb els rivals. És treballa tant la tècnica individual com la bàsica.
Equipament: Escola La Sèquia.
Lliga: en funció del nombre d’inscrits i de la voluntat de les famílies.
Activitat organitzada i monitoritzada per: Consell Esportiu del Bages
 
Judo
Desenvolupar la concentració, transmetre els valors del treball en equip i l’esportivitat. Permet al nen/a canalitzar la seva energia i transformar-la en força física i mental, tenint com a referència uns valors on prima l’educació, el respecte, l’autoestima, la sinceritat…
Activitat organitzada i monitoritzada per: Esport 7
 
Lego Robot
Gaudiran aprenent com dissenyar, construir i controlar els seus robots, tot adquirint coneixements de programació i mecànica d’una manera pràctica i divertida. A través del material didàctic de LEGO MINDSTORMS s’ensenyen les nocions bàsiques sobre robòtica.
Activitat organitzada i monitoritzada per: Acadèmia Explora
 
L’Illa (educació emocional)
L’illa és una extraescolar on des del joc potenciem la intel·ligència emocional i entrenem capacitats cognitives (apreciació, focalitzar l’atenció i concentració). Es tracta d’una extraescolar lúdica (no terapèutica) creada i guiada per psicòlogues, que té com a objectiu cuidar l’autoestima i el benestar dels infants per tal que puguin desenvolupar al màxim les seves habilitats, talents i capacitats. Aquesta activitat és recomanable fer-la en anys no consecutius. L’ideal és fer-la en grup de petits durant l’etapa infantil i després tornar-la a fer (grup de grans) a primària. És una activitat en la qual s’adquireixen coneixements de forma gradual, per tant, els intants que no s’hi hagin apuntat el primer trimestre no podran incorporar-s’hi el 2n o 3r trimestre.
Activitat organitzada i monitoritzada per: Psicol. i Coaching Gemma Calmet
 
Manualitats
Gaudeix i aprèn amb els tallers de manualitats i creativitats utilitzant material reutilitzat. Fomentant els valors, la creativitat, estima al medi ambient. Conscienciar els participants que cal respectar el medi natural i que aquests ho transmetin al seu cercle d’amistats i família. Es tracta de fer créixer la “pilota” i conscienciar a tothom. A la vegada, volem fer créixer els infants en un entorn de creativitat i inspirar-los a ser innovadors.
Activitat organitzada i monitoritzada per: El Taller del Bosc
 
Mou-te i balla
Realització de diferents activitats de moviment, dansa, ball, joc i manipulació dirigides al desenvolupament de la psicomotricitat de l’infant, l’esperit cooperatiu, la relació i confiança amb els altres i la millora de l’autoestima. L’objectiu de l’activitat és potenciar les capacitats expressives mitjançant activitats de creativitat, relació, joc i interpretació.
Activitat organitzada i monitoritzada per: CAE (Fundació la Xarranca)
 
Música
La música és el vehicle d’expressió natural dels infants, i els ajudarem a trobar i treballar diferents maneres d’expressar-se a través de la veu, la percussió i el moviment corporal. Crearem un vincle emocional positiu amb la música per estimular la imaginació i la creativitat. Tot això amb un treball col·lectiu en què l’alumne se sentirà protagonista com a peça fonamental d’un conjunt
Activitat organitzada i monitoritzada per: Escola de Música Esclat de Manresa
 
Patinatge
El patinatge artístic sobre rodes té com a objectiu principal barrejar els moviments de dansa amb la sincronització del moviment dels peus. Es tracta d’aconseguir la combinació perfecta. Per aquest motiu en el patinatge hi trobem tanta diversitat de moviments, salts, piruetes, figures, etc.
Activitat organitzada i monitoritzada per: Consell Esportiu del Bages
 
Teatre
A través de les arts escèniques pretenem potenciar la creativitat, espontaneïtat, autonomia i confiança en un mateix. Vèncer la timidesa potenciant aspectes personals (improvisació, rapidesa en presa de decisions, assimilació de sorpresa i reacció espontània). Desenvolupament de la capacitat artística i comunicativa (expressió corporal i verbal). Reconeixement de les emocions i adquisició de control sobre aquestes. Enriquir la comunicació i convivència amb el grup i activar la capacitat empàtica. Utilització del cos com eina per comunicar-se i interrelacionar-se. Durem a terme una actuació en acabar el 2n trimestre a les instal·lacions de l’escola.
Activitat organitzada i monitoritzada per: El Taller del Bosc
 
Urban dance
L’urban dance aplega un seguit de disciplines de ball sorgides de les darreres tendències i moviments artístics propis del carrer: hip hop, break dance, funky, zumba, capoeira… L’objectiu és potenciar les capacitats expressives mitjançant la dansa i el moviment.
Activitat organitzada i monitoritzada per: CAE (Fundació la Xarranca)